tel.: +48 606424705

info@thinkingzone.pl

al. Grunwaldzka 472

80-309 Gdańsk

08:30 - 16:30

Od pn. do pt.

tel.: +48 606424705

info@thinkingzone.pl

al. Grunwaldzka 472B

80-309 Gdańsk

08:00 - 16:00

Od pn. do pt.

Zespół

Nauczyciel to moderator

Kadra dydaktyczna w Thinking Zone prowadzi i wspiera, towarzysząc uczniom w zdobywaniu wiedzy – nie naucza oraz nie podaje gotowych rozwiązań. Jesteśmy przekonani, a nasza codzienność utwierdza to przeświadczenie, że człowiek sam zdobywa wiedzę oraz potrzebne mu umiejętności, jeśli znajduje się w sprzyjających ku temu okolicznościach.

Nauka w naszej szkole bardziej przypomina pracę nad wieloma niesamowicie interesującymi projektami i zagadnieniami, pod okiem czujnego i gotowego wesprzeć moderatora/nauczyciela, niż klasyczne lekcje spędzone na indywidualnym notowaniu z tablicy.

Jak działamy

Thinking Zone rozwija się w kierunku turkusowej organizacji, gdzie pracownicy mogą odpowiedzialnie i swobodnie dysponować swoimi umiejętnościami oraz mają prawo do wyrażania swoich potrzeb i celów a także budowania organizacji. Unikamy hierarchii i nadrzędności w organizowaniu pracy, kierując się nie zarządzaniem a pobudzaniem indywidualnej odpowiedzialności. Każdy z nas jest zaangażowany i pełen pasji w wykonywaniu swoich obowiązków. Działamy zespołowo, a wśród pracowników wyróżniamy: moderatorów/nauczycieli, psychologów i pedagogów, tutorów, koordynatorów projektów, pracowników administracyjnych.

Każdy z członków naszego zespołu posiada kompetencje oraz doświadczenie, pozwalające realizować założenia szkoły i efektywnie współpracować z dziećmi i młodzieżą. Ogromnie istotne jest nastawienie oraz otwarty umysł i serce naszych współpracowników, którzy mają odwagę oraz motywację aby aktywnie przekształcać wizerunek srogiego belfra i skostniałej szkoły w kierunku bycia prawdziwym towarzyszem ucznia w jego dorastaniu i nauce.

Dyrekcja i założyciele szkoły

Nasza szkoła działa w zgodzie z wszelkimi niezbędnymi przepisami polskiego prawa i posiada w swojej strukturze oficjalne władze szkoły, których odpowiedzialnością jest m.in. czujność nad realizowaniem podstawy programowej, kontakt z wszelkimi organami oświaty i administracji, przeprowadzanie procesu rekrutacji uczniów i moderatorów/nauczycieli oraz organizacja pracy członków zespołu administracyjnego. Nad realizacją celów całej organizacji oraz wyznaczaniem nowych kierunków rozwoju a także pozyskiwaniem partnerów biznesowych czuwają jej założyciele. W skład dyrekcji szkoły oraz kadry odpowiedzialnej za zarządzanie organizacją wchodzą:

Joanna Roszkowska
CO-Founder Thinking Zone

Pomysłodawca i współtwórca Thinking Zone. Naturalny lider, artystyczna dusza. Inicjuje zmiany, wdraża nowe pomysły. W Liceum Thinking Zone pełni funkcję dyrektora i tutora. Jest odpowiedzialna za organizację, i dokumentację szkół, kontakt z urzędami i instytucjami. 

Maciej Winiarek
CO-Founder Thinking Zone

Wydawca, edukator, trener. Jako jeden z pierwszych wprowadził myślenie krytyczne do Polski. Od 2006 roku jest przedstawicielem Fundacji TOCFE Inc. z USA w Polsce – level 4 Lead Facilitator Założyciel TOC dla Edukacji, gdzie główny obszar działalności stanowi nowoczesna edukacja, koncentracja na uczeniu się jako procesie, indywidualizacja nauczania, rozwój kompetencji i myślenia.

Agata Marjańska
Dyrektor Szkoły Podstawowej

Pedagożka z ponad 10 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, coach i dynamiczna organizatorka. W Thinking Zone pełni funkcję wicedyrektora oraz odpowiada za funkcjonowanie szkoły na co dzień. Aktualizuje plany lekcji, organizuje wyjścia, rekrutuje i wprowadza nowych nauczycieli w tajniki Thinking Zone.

Od początku swojej kariery pozostaje aktywnie zaangażowana w pracę z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi – pierwsze doświadczenia zdobywała, jako wychowawca i kierownik obozów, następnie pelniła funkcję asystenta rodziny, coacha i pracownika socjalnego w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Posiada doświadczenie, jako społeczny kurator sądowy w Sądzie rodzinnym w Gdańsku.

Z wykształcenia jest socjologiem oraz pedagogiem.  W 2009 r. ukończyła z wyróżnieniem prestiżowe szkolenie „Trener Biznesu” w Ośrodku Doradztwa i Treningu Kierowniczego. Prowadziła warsztaty rozwoju osobistego na Uniwersytecie III Wieku, w Klubie Seniora, Szkołę dla Rodziców.

Naszą kadrę wspiera zespół trenerów i moderatorów

Organizacja współpracuje i rozwija się pod okiem zespołu psychologów i trenerów, których zadaniem jest czuwanie nad prawidłowym i bezpiecznym rozwojem dzieci i młodzieży uczęszczającej do naszych szkół. Prowadzą konsultacje z nauczycielami, szkolenia wewnętrzne, sesje rozwojowe oraz posiadają uprawnienia tutorów. Część zespołu trenerskiego współpracuje, jako niezależni eksperci i prowadzący warsztaty w ramach działalności Center of Thinking:

Izabela Górska
Psycholog, Tutor i Trener

Trener i dyplomowany psycholog kliczniczny. Z Thinking Zone współpracuje od stycznia 2016 roku. Prowadząca cykliczne, cotygodniowe warsztaty psychologiczne dla młodzieży, rozwijające ich kompetencje miękkie, rozwiązujące bieżące konflikty między uczniami i będące przestrzenią na dyskusje.  Wspiera zespół dydaktyczny, prowadząc szkolenia dla nauczycieli z filozofii Carol Dweck – Nastawienia na rozwój oraz metodologii NVC. Ponadto pełni rolę tutora i opiekuna szkolnego klubu gier planszowych.

Jest również wychowawcą i psychologiem w Świetlicy Socjoterapeutycznej „Familia II”, prowadząc tam zajęcia dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców. Posiada Bogate doświadczenie trenerskie i psychologiczne w państwowych i prywatnych ośrodkach wsparcia psychologicznego.

Ukończyła Kulturoznawstwo oraz Neurobiopsychologię na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe na kierunku Psychologia Kliniczna Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Osiągnęła I stopień kursu podstawowego Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz kursy: NVC Nonviolent Communication – Porozumienie bez przemocy, Sprawiedliwość naprawcza i kurs tutoringu w Szkole tutorów w Collegium Wratislaviense.

Prywatnie interesuję się teatrem i polską kinematografią, w szczególności kinem moralnego niepokoju. Lubi czytać książki skupiające się na psychologii postaci, najchętniej literaturę rosyjską. W wolnym czasie gra w szachy i planszówki.

Anna Engel
Trener, Tutor i Nauczyciel

Przedsiębiorczyni, właścicielka firmy Angel Mind, jedyna Akredytowana Trenerka metody Sześciu Kapeluszy Myślowych de Bono Thinking Systems w Polsce. dBTS to międzynarodowa organizacja, której głównym celem jest zmiana sposobu myślenia w biznesie. Założona w 1991 roku, zrzesza ponad 700 trenerów z 72 krajów z całego świata, pracując na narzędziach stworzonych przez dr Edwarda de Bono.

Pierwsza w Polsce nauczycielka umiejętności myślenia na podstawie programu Zespołu Badań Kognitywnych - programu nauki myślenia, który powstał z myślą o szkołach i obecnie jest szeroko wykorzystywany na całym świecie. Program zajęć został stworzony przez dr Edwarda de Bono, rozwinięty do postaci, w jakiej jest obecnie nauczany na Uniwersytecie Cambridge.

Jedna z założycieli Friends Academy Innovative Share, wspiera stowarzyszenie w tworzeniu wydarzeń, doborze prelegentów i tematyki szkoleń, prowadzi szkolenia i treningi kreatywności. Wraz z Fundacją Spinacz za Marzenie prowadzi lekcje myślenia dla dzieci w wieku szkolnym, organizuje i przeprowadza warsztaty przedsiębiorczości. Prywatnie mama dwójki dzieci, zakochana w dobrych książkach.

Adam Mańkowski
Psycholog, Tutor i Nauczyciel

Adam Mańkowski jest psychologiem, tutorem, mentorem, szkoleniowcem i doradca zawodowo-edukacyjny. Od kilku lat związany z edukacją, mentoringiem i tutoringiem. Trener przedsiębiorczości, opiekun kampanii crowdfundingowych (ostatnie dwie młodzieżowe kampanie crowdfundingowe zebrały razem blisko 30 000zł!) i koordynator zespołu tutorskiego Thinking Zone. Prowadzący setek szkoleń, kursów i warsztatów na terenie całej Polski m.in. z zakresu autoprezentacji, tutoringu, pracy z młodzieżą, komunikacji, social mediów, radzenia sobie ze stresem, motywacji i psychologii internetu.

W ostatnich latach związany m.in. z Centrum Diagnozy i Terapii, Akademią Dobrej Edukacji oraz Centrum Diagnozy i Wspomagania Rozwoju. Psycholog-praktyk w pracy z dziećmi i młodzieżą - przeszło 2500 godzin indywidualnych spotkań psychologicznych, tutorskich i wspomagających.

Studiował prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończył studia psychologiczne na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego ze specjalizacją psycholog organizacji i zarządzania. Zrealizował studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego, coachingu kariery i doradztwa  edukacyjnego w ramach Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie.

Prywatnie wielki fan piłki nożnej, boksu, social mediów i rozwoju osobistego. Wolne chwile spędza na dobrej literaturze, wciągających serialach oraz smacznym jedzeniu.